sobota, 12 marca 2016

Najgorsze uczucie na świecie

Wiecie jakie to uczucie? Oczywiście, że wiecie.




Najgorsze uczucie na świecie to strach. A dla rodzica to tylko jeden rodzaj strachu - strach o dziecko. 

Uświadomiłam to sobie wczoraj, kiedy stojąc w kolejce na stacji paliw od niechcenia rzuciłam okiem na plakat z twarzą dziecka. Niby plakat jak plakat, 1 % podatku czy coś. Tego typu plakaty mijamy codziennie, rzadko kiedy zwracając na nie uwagę. Tym razem było inaczej. Coś mi kazało patrzeć. 

Z plakatu patrzyły na mnie ogromne, smutne i przestraszone oczy kilkumiesięcznej, ciemnowłosej dziewczynki. W rękach trzymała pieluszkę, w buzi miała smoczka. Te same wielkie oczy i, o zgrozo, ten sam smoczek. 

Odskoczyłam, upadła mi torebka.

Dziewczynka z plakatu domowego hospicjum dla dzieci wyglądała jak moja córka. Jedyne co je różniło, to ten przerażająco smutny wzrok. 

To było wczoraj. Nadal nie mogę się pozbierać.